Saját KB bal
Saját KB jobb

Kirándulás kutyával: a Soponyai Ökocentrumban jártunk

Sárvíz-völgye … azt gondolom, nem sokan hallottunk róla, és elsőre keveseknek van fogalma arról, merre is keresse a térképen. Pedig ez a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó hihetetlenül szép terület Fejér megye délnyugati részén terül el, kb. 20 km-re Székesfehérvártól (M7 autópálya, Tác-Gorsium lejáró Simontornya felé, a Soponya-Aba összekötő útról közelíthető meg).

Sárvíz-völgye szívében egy igazi „vadvízország” rejtőzik, az 1000 ha kiterjedésű védett terület, a Soponya-Csőszi Sárrét. Az Ökocentrum bejáratát Soponya délkeleti határában találjuk, innen a jól kiépített betonúton egészen az Ökoturisztikai Centrumig autózhatunk. Mielőtt azonban „beszippantana” bennünket a meseszép erdős-tavas környezet, érdemes itt megtekinteni az erdészeti-, és vadászati múzeumot.

A nyílt vízfelületekkel, mocsarakkal, nádakkal, rétekkel és erdőkkel tarkított területen sétánk során gazdag növény-, és állatvilágot ismerhetünk meg. A gyalogos és kerékpárutak mentén tűzrakó-, és pihenőhelyeket, kilátókat találunk, ahonnan megcsodálhatjuk a környező vidéket.

A tájékozódást segítő táblákat követve nem téveszthetjük el a szárnyasvad és nagyvad bemutató kertet, és könnyedén megtaláljuk a horgásztavat is, melynek partján az árnyas fák alatt piknikezésre is van lehetőség.

A nap folyamán végigmehetünk az erdészeti-, és vadgazdálkodási tanösvényen is, vagy az erdei sétaút során megfigyelhetjük a terület legjelentősebb természeti értékét adó madárvilágot.

A csodálatos természeti adottságokkal megáldott környezet az egész családnak kellemes kikapcsolódást biztosít, egy-, vagy akár több élményekben gazdag napot is eltölthetünk itt. Mivel a területen nemcsak horgászati, hanem vadászati lehetőség is van (a vadászterület kerítéssel körbekerített, ahová nekünk látogatóknak nem is ajánlott belépni), ne feledjük, hogy kutyáinkat csak pórázon tudjuk magunkkal vinni!

Aki messzebbről érkezik, vagy több napot szeretne – akár kutyájával együtt – itt eltölteni, megszállhat a Centrumban található Fácános Hotelben.

Négylábúink annak ellenére, hogy csak néhány perc szabadságot kaptak, velünk együtt nagyon élvezték a csodálatos környezetet, és már most tudjuk, hogy biztosan visszatérünk ebbe a „mesevilágba”.